25 January 2017,
La fel cum sunt realitatea virtuală sau inteligenţa artificială astăzi, televizoarele 3D erau tehnologia momentului în urmă cu câţiva ani. Însă acestea nu au prins la consumatori. Faptul că această industrie este moartă o demonstrează realitatea din industrie: niciun mare producător de televizoare nu mai are în ofertă noi modele cu suport pentru conţinut 3D.
Ultimii doi „mohicani” care mai produceau 3D TV-uri au fost LG şi Sony, dar ambele companii au anunţat că în 2017 nu vor mai fi lansate noi modele. Cele două companii au urmat exemplu altor nume cunoscute, precum Samsung, Vizio sau Sharp, care au renunţat la 3D.
Tehnologia 3D a început să capete popularitate în 2010 după lansarea filmului „Avatar”, primul blockbuster disponibil în format 3D. La scurt timp au apărut canale TV care transmiteau exclusiv în acest format, precum DirecTV şi ESPN. Dar şapte ani mai târziu piaţa a murit, iar canalele au dispărut de mult.
Samsung a renunţat la suportul pentru conţinut 3D pe televizoare în 2016. Conţinut pentru aceste televizoare este încă lansat. Un exemplu este „Star Wars: The Force Awakens” în format 3D Blu-ray.
Motivul pentru care această tehnologie nu a prins a fost, probabil, nevoia ca oamenii să poarte ochelari speciali atunci când se uitau la televizor.
Sursa: www.go4it.ro
Related