14 January 2019
Categorie: Fără categorie
14 January 2019,
 0

Sondajele recente arată că indivizii doresc o securitate mai bună de la producătorii de dispozitive IoT, deoarece produsele conectate inundă piața.

Mai mult de 90% dintre oameni doresc ca producătorii să-și intensifice practicile de securitate și 74% ar plăti mai mult pentru un produs cu securitate suplimentară construită, a raportat Microsoft astăzi.

Vor exista 25 de miliarde de dispozitive Internet de lucruri (IoT) care vor conecta lumea până în 2021, arată cercetările Gartner, iar două treimi dintre acestea vor fi destinate consumatorilor. Pentru a afla mai multe despre cererea consumatorilor pentru produsele conectate, despre cererea lor de securitate și despre cine consideră că sunt responsabili pentru securitate, Microsoft a colaborat cu Strategia Greenberg pentru a contacta peste 3.000 de persoane din SUA, Marea Britanie și Germania.

Ei au învățat că securitatea este principala considerație în rândul persoanelor care cumpără un dispozitiv IoT – și majoritatea cumpărătorilor nu cred că toate companiile fac suficient pentru a le proteja. Cercetătorii spun că acest lucru creează o oportunitate pentru producătorii de dispozitive să obțină un avantaj competitiv cu securitatea.

“Consumatorii au devenit mai conștienți de faptul că dispozitivele inteligente aduc riscuri în casele lor, deși sunt adesea confundate cu privire la exact ce sunt acele riscuri și cât de probabile sunt acestea”, spune Galen Hunt, inginer și director adjunct al Azure Sphere al Microsoft.

Unele dintre cele mai mari atacuri IoT – de exemplu, atacurile din 2016 asupra lui Dyn folosind Mirai – au devenit cunoscute de public. Oamenii văd adesea riscuri de securitate IoT la știri, citind despre monitoarele de bebeluși devenind dispozitive de spionaj și hackerii care controlează mașinile conectate. Atacurile de securitate par a fi o invazie a intimității pe care în general oamenii isi doresc să le evite atunci când cumpără dispozitive.

Majoritatea oamenilor spun că este probabil să cumpere un dispozitiv inteligent în anul următor. Un televizor inteligent este cel mai mare pe listă (41%), urmată de camera de securitate de la domiciliu (36%), sistemul de securitate la domiciliu (32%), iluminatul (31%), termostatul (26%) și difuzoarele (23%). Cuptoare inteligente au ajuns pe ultimul loc (18%). Dispozitivele conectate sunt omniprezente, punctele Hunt afară, și toate acestea aduc un nivel similar de risc.

“Fiecare nod sau dispozitiv este conectat la o rețea mai largă, iar orice legătură care se rupe creează vulnerabilitate la rețea ca întreg”, explică el.

Securitatea vine inainte de toate

Când au fost întrebați ce factori joacă în deciziile lor de cumpărături, securitatea a venit pe primul loc la 21%, urmată de valoare pentru bani (20%), ușurință în utilizare (11%), brand de încredere (9%) și ușurință de configurare (7% ). Nouăzeci la sută dintre consumatori consideră că orice tehnologie inteligentă poate fi atacata (spart), potrivit studiului.

Dar de ce sunt cu adevarat ingrijorati consumatorii?

Mai mult de jumătate (52%) sunt cel mai preocupați de încălcarea datelor cu caracter personal, în timp ce 19% se tem că siguranța lor fizică va fi în pericol. Nouă procente sunt îngrijorate de confidențialitatea personală, 8% despre spionajul guvernamental, 8% despre utilizarea incorectă a datelor corporative și 3% despre botneturi. Din păcate, temerile lor nu se traduc la practicile de securitate inteligente.

“Oamenii, în general, doresc să ia deciziile potrivite”, spune Hunt, indicând o campanie de instalare a software-ului AV pe PC-urile de consum cu aproximativ 20 de ani în urmă. Oamenii recunosc nevoia de a pune AV pe computerele lor. “În peisajul amenințărilor de astăzi, dispozitivele IoT nu vor afișa cât mai multe semnale vizibile – nici o letargie notabilă, nici un pop-up vizibil – care dau indicii consumatorilor acolo poate fi ceva rău”, adaugă el.

Utilizatorii se gândesc la siguranța în viața de zi cu zi: își închid ușile (82%) și își închid ferestrele (72%) înainte de a-și părăsi casele. Dar siguranța dispozitivului duce la ipoteze false și la demisie deoarece oamenii sunt atât confuzi, cât și neștiind cum să se apropie de securitate, spun cercetătorii. Sigur, 90% spun cu exactitate că actualizările de software ajută la menținerea securității dispozitivului, dar 65% consideră că pot îmbunătăți securitatea dispozitivelor prin evitarea conversațiilor sensibile în jurul produselor lor inteligente.

Deoarece nu sunt siguri de securitatea dispozitivelor, consumatorii doresc ca producătorii sa isi imbunatateasca produsele. Șaizeci și cinci de procente nu ar cumpăra un produs inteligent care a fost lovit de o încălcare a securității, au aflat cercetătorii. Mai mult, spune Hunt, peisajul de atac pentru dispozitivele inteligente este atât de complex, ar fi imposibil pentru clienți să ia orice acțiune care să atenueze toate riscurile pe care le aduc dispozitivele lor.

“De aceea, considerăm că este foarte important ca producătorii să își asume responsabilitatea prin construirea de dispozitive securizate de la început”, adaugă el. Una dintre cele mai mari preocupări ale sale este că, astăzi, securitatea este o idee ulterioară – o problemă pe care producătorii de dispozitive presupun că o pot rezolva mai târziu. În realitate, Hunt notează că protectia impotriva atacurilor cibernetice este necesara. Sustine, de asemenea, faptul ca producătorii de dispozitive sunt confuzi cu privire la nivelul de securitate de care au nevoie. Multe soluții de securitate sunt disponibile pe piață, spune Hunt, dar nu toată securitatea este construită în mod egal. Există o mare diferență între dispozitivele securizate și dispozitivele cu câteva caracteristici de securitate. Din fericire, spune el, companiile devin conștiente de siguranța pe care riscul le-ar putea aduce brandului lor. Companiile care își asumă responsabilitatea de astăzi vor avea un “avantaj incredibil” în viitor.

Leave a Reply